čtvrtek 11. července 2013

Sumec na rozmarýnu a chilli s polníčkem - don´t worry, be chilli

Ahoj ahoj ahoj!

konečně jsem se dostala zase ke psaní a nesmírně mě to těší, protože po vypjatém zkouškovém, pár pracovních trablí, se přiznám, jsem potřebovala trochu oraz. Kde jinde si ho dopřát, než doma na Moravě, pěkně bez internetu a nejlíp mimo signál..
Co mi v Praze chybí, je ten pocit, když si hodíte ráno kopítka na stůl na zahradě, pěkně pod slunečníkem posnídáte misku čerstvých, opravdu českých a slaďoučkých jahod, které si sami nasbíráte a drbete psa za uchem (to mě nenaštve ani sající hovádko :)).. Upřímně říkám, že v tomhle jsem skromná a obejdu se i bez moře.


Dneska si dáme jen lehčí recept na zdravější, poctivou a rychlou večeři.

Sumec je dravec mezi sladkovodními rybami a ke koupi je zpravidla od 2 do 10 kg. 

Ty větší kousky mohou mít až přes 2 metry na délku.

zdroj: mrk.cz /santi

Je to ryba s kůží bez šupin a tučnější než klasický kapr. Snad neprávem se o něm vedou fámy, že maso je cítit po bahně nebo po rybině, ale údajně se to může stát jen u ryb lovených ve volné přírodě. Já můžu říct, že ani jedno se mi nepotvrdilo. Naopak, filet měl velmi jemnou chuť podobnou kaprovi - snad můžu jen dodat, že tahle rybka potřebuje opravdu dost soli.
Čistý filet bez kostí (300 g) koupíte třeba v Globusu za 300 Kč za Kg (a oproti Tescu tam pořídíte opravdu čerstvé kousky + rybu Vám zavaří do folie, takže vydrží déle i při převozu).




Sumec na rozmarýnu a chilli s polníčkem


Suroviny:

filet sumce, 20g másla, čerstvou snítku rozmarýnu, olivový olej, 1-2 chilli papričky (stupeň pálivosti 2), salát polníček, sůl, pepř, ovčí sýr typu Pecorino (použila jsem méně jemný Turrinato Stagionato z Formagerie), citron



Postup:

- filet si naporcujeme na 3 kousky a dostatečně osolíme a lehce opepříme, dáme na chvíli stranou odpočinout
- na pánev si nalijeme 2 lžíce olivového oleje, mírně rozehřejeme, vložíme celou snítku rozmarýnu, aby pustila silice, pak přidáme podélně rozříznutou papričku, kterou předtím zbavíme semínek a z obou stran lehce opečeme (1 paprička spíš pro vůni, 2 pro ostrost)




-papričku cca po 5 minutách vyjmeme a přidáme rozpustit máslo
- poté vložíme porce ryby a z každé strany 4 minuty opečeme (doba záleží na tloušťce ryby)





- v míse si uděláme zálivku z olivového oleje (1 lžíce), citronové šťávy a špetky kůry, z půlky nadrobno nakrájené opečené papričky a rukama promícháme s omytým polníčkem, na talíři posypeme lupínky sýra
- podáváme s čerstvým pečivem





... btw, když na to tak koukám, chtělo by to novou pánev : D



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)