úterý 11. února 2014

Francouzské umění, profláknutý Paukert, utopené krevety a ,,presidentské" Fondue

Další z postů, do kterého namíchám od každého trošku..

O víkendu bylo krásně, na tom se shodneme - jelikož u mě doma panuje demokracie,  na rozdíl od minulého víkendu, kde jsme se unavili v Národním technickém muzeu, zavelela jsem na Hrad!
Tam v konírně, najdete až do 23.2. 2014 krásnou výstavu, v rámci projektu ,,Rok francouzské kultury", s názvem ,,Francouzské umění ze šlechtických sbírek" a opravdu za nějakých 60 Kč studentských to stojí za to..


...

Výstavu jsme završili v snad nejvíce profláklém lahůdkářství v Praze a to u Jana Paukerta na Národní třídě, které prošlo rekonstrukcí a zase šlape jako hodinky..Přiznám se, že až ostudná zvědavost ve mě hlodala po přečtení článku mé oblíbené Vývařovny..




http://www.janpaukert.cz/



Vůbec ne zmrzlý, ale mlsní jsme si objednali kafčo s mlíkem za 45,- (protože na večeři bylo brzo), k tomu višňovou tartaletku za 55,-Kč (aneb větší ovocný košíček) se skvělým vanilkovým krémem (přesně jak ho znám z cukráren z dětství) a chlebíček s kozím sýrem a fíkem za 25 Kč.. Obojí bylo lahodné, byť kafe mě až tak nenadchlo kvůli mírně přehořklé chuti.




Nicméně se mi líbil servis - slečny od pultíku se sladkým byly milé (to asi ten cukr), naopak slečna od masa a chlebíčků by potřebovala značně za uši.
Co mě neodradilo byl taky řvoucí tvor zvaný dítě, kterého rodiče po chvíli vrazili do kočáru a taktně se odporoučeli mimo! (a já jim děkuji za to, že mi Paukertovský zážitek nezkazili..)
Prostředí je útulné a v restaurační části se designéři můžou pokochat vkusnými tapetami.




Nakonec jsme si ještě domů odnesli králičí paštiku s bylinkami za 99,- (no jo, mírně astronomická) s hrubší konzistencí a doma ji celou na zátah snědli s čerstvým chlebem a perlovými cibulkami..
Už teď se těším až ochutnám bažanta na víně..




...

Potřebovala jsem si zlepšit pocit ze smažených krevet z Baifu running sushi, tak jsem je hodila na citrony (hodně citronů) a máslo a persil a voila ono to bylo moc dobrý.



...


V neděli jsme pozvali moji skvělou kamarádku Evku a jejího přítele na véču - přišli rozhicovaní z Olympijského parku na Letné, tak jsme jim ještě přitopili s fondue. Trochu mě mrzí, že běžně se nedá sehnat čistě sýr na fondue v takové podobě, jaký ho nabízejí ve Švýcarsku - buď máte na výběr koupit si samostatný Gruyere, který se mi ale bůhví proč vůbec nespojil s vínem, nebo už hotovou ochucenou směs na fondue, která pro změnu ale chutná jako tavený sýr, protože je skoro z 35% tvořená škrobem.
No zkusili jsme značku President s obsahem 450g za 149,-Kč (Globus) a ty dvě balení pro 4 osoby zmizeli rychlostí blesku, takže to taveňák připomínalo asi jen mně ..






Jako zákusek jsme si dali pečený vanilkový cheesecake s mangem povařeným v rumu a vanilce s kiwi - poprvé mi trochu prasknul krémový obsah (jako šavlí od Zorra), ale já si prozaicky nechala trochu krému bez žloutků v misce, protože jsem stejně plánovala pokládat ovoce na bílý povrch, takže se žádná pohroma nekonala a úspěch se dostavil.
Přístě se už ale stejně vrhnu do jeho nepečeného bráchu..





Tento týden si jedu po zkouškách odpočinout domů, Valentýna nepřipravuji, neb letos je u nás až v březnu, ale už teď vím, že od babičky musím získat tajný recept na tvarohové rohlíčky, které se jen rozplývají na jazyku..

Aktuální pozdrav z Regiojetu, kde testuji pudingový dort s malinami a už teď říkám, že nejni nic moc :D


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)