pondělí 20. května 2013

Máslový pastinák na medu z trouby - v jednoduchosti je krása..

Jelikož se nám obratem blíží zkouškové období - a já z něj začínám po právu jančit, snažím se ještě narychlo napsat pár postů, čímž pádem se předem omlouvám, pokud budou mezi nimi delší prostoje.

Včera jsem si zase koupila jeden foodstylový časopis, aby na mě jako bonus vykoukla Praktická žena (what´s that and why me??) - takže jsem ji prolistovala, vytrhla recept na koláč s nugátem a vyhodila.

Večeři jsem chtěla trochu ozvláštnit, takže jsem připravila následující předkrm/přílohu ke kuřecím paličkám.
Možná se někomu zdát příliš very simple, ale chuťově dokáže překvapit a je nenáročný na suroviny.

Něco málo info o pastináku (zdroj labuznik.cz)

Pastinák je kořenová zelenina velmi podobná kořenové petrželi. Rozdíl je zejména v chuti, petržel má mnohem ostřejší chuť než pastinák (to můžu potvrdit - připomněl mi spíš voňavější mrkev pozn. aut.). Tato chuťově zajímavá zelenina pochází z východního Středomoří a dříve se používala místo brambor a zastupovala také zdroj cukru. Obsahuje plno vitamínů, draslík a je výborným zdrojem vlákniny.


Máslový pastinák na medu


Suroviny:

(3 porce) - 1/2 kg pastináku, 2-3 mrkve (lze zcela vynechat), 1/2 paličky česneku, 1 lžíci medu, 60 g másla, sůl, pepř





Postup:

- pastinák si oloupeme a nakrájíme na špalíčky (taktéž mrkev), naskládáme na plech nebo pekáček a řádně osolíme a opepříme


- v kastrůlku si rozpustíme máslo a med a pastinák tím přelijeme


- tři česnekové stroužky si oloupeme a nakrájíme na širší plátky + další tři stroužky necháme ve šlupce a přidáme k pastináku
- pečeme v troubě asi půl hodiny, dokud špalíčky nezezlátnou a nebudou měkké


- podáváme k masu, k sýrům, nebo jen jako předkrm s opečeným toastem


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)