úterý 14. května 2013

Zlatá kniha M. Berryové - Dezerty a cukroví

Další literární dílko, které Vám chci doporučit, je ,,Zlatá knihy Marry Berryové - Dezerty a cukroví ".
Do ruky se mi dostala jako dárek už v brzké pubertě, ale musela jsem k ní vyzrát.
Nejsem moc zastáncem máslových těžkých dezertů, dokonce jsem se ani nedopracovala k tolik oblíbeným cupcakes - a milá Marry se tak z počátku jeví, ale nenechte se mýlit.



Trošku informací k původu -  u nás ji vydalo nakladatelství Slovart v roce 2004, ale co jsem se dopátrala na internetu, její historie je opravdu několika-generační.

Původní cenu opravdu netuším, nicméně dneska je k sehnání v levných knihách kolem stokoruny (což vzhledem ke krásné vazbě i stylu designu ,,britské honosné" kuchařky, je téměř zadarmo).

Kniha je přehledně rozdělená do šesti kapitol, z nichž každá je dále podrobně rozepsaná, což velmi usnadňuje celkovou orientaci.

Každý recepis je rozkrokovaný a sem tam se objeví i fotky postupu - samotný text je lehce srozumitelný a nepoužívají se zde žádné složité a odborné výrazy. Taktéž v rámečcích přímo u receptů najdete tipy na servírování.



Jednotlivé kapitoly jsou prošpikované dalšími detaily pro zdobení, používané suroviny, tvorbu těst atd.



Líbí se mi, že je hodně rozmanitá - najdete zde nejen máslové dorty, ale i různá suflé, pěny, želatinové dezerty, zmrzliny, ovocné saláty, sušenky, listové drobné pečivo.. takže každý si v ní najde to své a přitom je klasická až na půdu.

Časem Vám některé vyzkoušené dezertíky určitě připravím. :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)