pátek 16. srpna 2013

Okurková polévka se sektem aneb poslední pokus přivolat léto..

Tak nevím jak Vám, ale mně už je dva dny zima. A to jako vážně. Teď když konečně můžu provětrat všecky ty krátké sukně a letní botky, začne být po ránu osm stupňů a míň. Já vím, že Alena Zárybnická Vám do očí (přes televizi) tvrdí, že tendle průběh srpna je fakt normální, ale mě se to teda nepozdává.
No nic, rozhodla jsem se pro poslední pokus přivolat léto, ptz pak se už začnu připravovat na podzim - vnitřně i zvenku :)

Nejdřív bych Vám chtěla ukázat své exkluzivní pozdní dárky k narozeninám - ptz jsem lev lvoucí a jen tak někdo se mi do vkusu netrefí, raděj dostávám úplatky :), ale letos se to povedlo.

První dárek je od přítele a lepší bych si sama nekoupila ptz takovou roztomilou kuchařinku obklopenou cupcakes, jen tak někdo mít nebude. :) A poctivá chňapka se dá využít i jako boxovací rukavice.





Dalším úlovkem je super kuchařský pořadač (deníkový sešit s abecedou), kam si konečně přepíšu štosy papírků a výtržků s recepty, které se mi hromadí po složkách (kompjůtry nevydrží věčnost). Jedná se vlastně o jakousi rodinnou tradici, kterou započala v dávných dobách (možná ještě předkomunistických) moje babi (pravda, tenkrát v poněkud obyčejnějším stylu), pokračuje v ní má matka, já a doufám, že jednou i mé potomstvo.


obal je boží, škoda, že měli jen jednu..




Ještě se pochlubím dýněmi Hokkaido z maminčiné zahrádky, které jsou stoprocentně bio a lepší než kdejakej pugét... Já na nich nemám zásluhu ani pramalou, snad jen skrz telefonické konzultace o akurátní velikosti. :)




Tak a teď už k receptu. Vlastně to není žádná novinka, ale když já do všeho ráda míchám trochu alkuholu (asi po dědovi), takže zde je má verze letní studené polévky..



Okurková polévka se sektem


Suroviny na 2 porce:


2 okurky hadovky (pokud možné nepřezrálé mladší, jinak semínka vydlabat), 1,5 deci suchého sektu, lžička sušeného oregana, 2 lžíce olivového oleje, 1/2 stroužku česneku, 200g zakysané smetany, slaný čerstvý sýr, sůl, čerstvý mletý pepř (.. a dobrý tyčový mixér)



Postup:


- okurky si oloupeme, zbavíme případných středů-semínek a nakrájíme na drobné kostky





- vložíme do vyšší nádoby, zalijeme sektem a rozmixujeme co nejvíce dohladka to půjde, ke konci přidáme 2 lžíce olivového oleje a znovu promixujeme



na barvě nezáleží




- nyní přidáme půl stroužku prolisovaného česneku, lžičku sušeného oregana (verze tzatziky kopr), čerstvý mletý pepř a zakysanou smetanu - vše promícháme





- až nakonec osolíme (v případě, že se polévka bude podávat později, osolíme až před tím)
- polévka chce dobře nachladit, proto ji dejte do uzavřené nádoby na 30 min do mražáku, případně pod každý talíř umístěte malou misku s ledem
- ozdobila jsem rozdrobeným čerstvým sýrem, pár plátky oliv a akýs takýs futuristickým plátkem okurky


ideální s opečeným suchým toustem...



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)