sobota 16. listopadu 2013

Testing - Vitana načisto a nanečisto..

Tak se stalo, že si jedna food blogerka chtěla ulehčit práci a koupila hotový výrobek. Tak se stalo, že to byl velký propadák a tak se taky stalo, že Vitana je slušně odhodlaný bojovník.

Předesílám, že nikým jsem nebyla podplacena a v podstatě je mým chtíčem (ty ty ty Lauerová!) napsat zpětnou vazbu na výrobky. Nejspíš poslední (ale hlavu si z toho nedělám).

Když jsem po náročném školním dni dorazila domů a vzápětí se přihnal přítel s hodně nelehkou krabicí, nepobírala jsem to. Jakmile jsem ji otevřela, přečetla průvodní dopis a zjistila že na stohu různých sáčků se válí rozbitá omáčka a skleněný mlýnek s pepřem (díky Česká pošto!), nestačila jsem zavřít pusu...
Vypadalo to asi takto..







zdroj: best-english.sk - klíčové slovo ,,vyoraná myš"

Pomineme-li před samotným zhodnocením výrobků to, že Vitana je známá především pro své polévkové koření, sojovku a pytlíkové záležitosti, je to výrobce, který má poptávku, takže se nehodlám nijak pohoršovat a pozastavovat nad éčky a glutamátem a prosím Vás o totéž.
Ano, sojovku skutečně balíček obsahoval a já ji pravděpodobně, stejně jako vegetu (a to není pokrytectví) nikdy nepoužiju, protože jsem zastánce přirozených chutí, nijak mi to však nebrání skutečně vyzkoušet ostatní produkty.


1) mlýnky na koření




Končit se má nejlepším, naopak já tím začnu. Mlýnky mi udělaly radost nekonečnou. Chuť a vůni čerstvě namletého pepře prostě nikdy nedorovná ten mletý ze sáčku.
Celkem přišlo 7 vysokých skleněných mlýnků, z toho tedy jeden napadrť i s obsahem.
- mořská hrubá sůl, italské koření, Chilli a česnek, Chilli, barevný pepř, černý pepř, sušený česnek
- sůl je bez debat, italské koření je super do těstovin a červených omáček, chilli a česnek jsem použila na salát a opět na těstoviny.
Co chci ale vyzdvihnout, je samotné balení. Kamarádka říkala, že to otvírání není nic moc, přítel dokonce při prvním použití odmontoval celý vršek (ne každý muž má shůry dáno :)) - mě naopak vyhovuje moc a to víc než u Kotanyi mlýnků. Stačí se podívat a za malinký zobáček odklopit placatý vršek. Líbí se mi i designově, jsou jaksi více elegantní a méně plastové - vždyť taky vyhrály cenu v soutěži Obal roku..
Velmi doporučuji.


2) koření s modrým štítkem ,,bez soli" 



grilovaný sýr; mletá masa; pečené kuře; čína; steak 7 pepřů; 
Sýr jsem si už předtím koupila několikrát, přijde mi obdobný jako steak 7 pepřů a zatím jsem ho nikdy nepoužila na sýr, ale vždy na maso.
Tenhle koncept směsí bez soli se mi líbí, tím víc, že bych ho právě použila na marinování - surovina pak nepustí vodu a vy nepřijdete o šťavnatost.
Velmi doporučuji.


3) ostatní kořenící směsi





adžika; ďábelské koření; hranolky; americké brambory; maďarský guláš; kuře 7 bylin; křidélka s chutí medu

Vyzkoušela jsem zatím adžiku (špízy) a křidélka s chutí medu - adžika se mi zdála slabá, křidélka mi naopak chutnala. Kuře 7 bylin znám již z dřívějška  a pro vyšší obsah soli bych použila až při samotné přípravě. 


4) Má to šťávu - bylinková směs - kapsičky na maso





Naopak tento výrobek mi přijde ze všech nejhloupější. Nejenže kořenící směs má dost šílené složení (i na Vitanu), ale samotná příprava, kdy člověk opatlá víc nádobí a rukou než by chtěl, je nesmyslná.
Možná jsem úplně nešikovná kuchařka a jen zbytečně haním dobrý nápad. Přípravu bych pochopila, kdyby se do směsi vůbec nedával olej (pojidlo) a samotné kapsičky pak fungovaly jako jeho 100% náhražka (tedy maso by se okořenilo a dělalo v podstatě na sucho a zůstalo i tak šťavnaté).
Takhle se kapsičky nepřichytí, ale samotné  maso pustí šílené množství šťávy, takže z jednoho kousku máte plavajícího opeřence.
Kapsička se dá použít i opakovaně, ale kdo by to omýval.
Chystám se vyzkoušet bez připravené směsi, ale prozatím nedoporučuji.


5) Má to šťávu a Zatřes a upeč 




Kuře na paprice; Guláš a obalovaná krkovička

Protože jsem taky něco porozdávala v rodině, jsou prozatím ve výzkumu..


6) Salátová zálivka


francouzská; řecká; italská

Jo další věc, kterou chci pochválit - ačkoliv mi chuťově všechny přišly dost podobné, na rychlý salát, nebo na přípravu venku je to ideální, nicméně není to dietní výrobek. Je chuťově výrazná, není příliš slaná (palec nahoru).
Doporučuji.




tip na večeři: ledový salát se zálivkou, kuřecí kousky se sušenými rajčaty, celozrnné opečené  krutony a parmezán


7) Chilli omáčky



chilli sladká zůstává a druhá poputuje do práce - asi víc slov netřeba.


8) Natur koření pro děti


Těstoviny

- se sníženým obsahem soli a nepikantní, bez aromat a glutamátu.
No, považuju to za jakýsi výrobek pro uběhané matky, zkoušela jsem na těstoviny a moc mě to neohromilo, jednak nechápu, proč se suší protlak (nějak jsem se mylně domnívala, že je to sušené rajče) a i přesto je ta směs málo výrazná a docela dost slaná.








9) Steakové omáčky





V krabici jsem dostala rozbitou švestkovou, nicméně znám i brusinkovou (která mi jediná chutná), šípkovou, barbecue a medovou s hořčicí ... ten zbytek prostě není můj šálek kávy, stejně jako tekuté marinády.



Když to shrnu, je to u Vitany 50:50 - z vlastní iniciativy bych ráda vyzkoušela pyramidky s kořením, možná i nějakou směs na moučník,  ale jako kreativec mám dojem, že pokus o uniformnost a ulehčení práce (zvláště ve vaření) se nevyplácí. :)


2 komentáře:

  1. Taky si myslím, nejlepší jídlo je to, co si člověk navaří doma sám. A nejlépe ještě z vlastních surovin :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom s tebou Moni, musím souhlasit. Nicméně pytlíková česnečka po kocovině v nouzi není tak špatné řešení. :)

      Vymazat

Děkuji za každou reakci. :)