sobota 16. února 2013

,,Pani, tady ste na Ipáku".. aneb hulvátství českých hospod

Ráda se chodím bavit, ráda utrácím za dobré jídlo. Ráda číšníkovi nechám přiměřený ,,bakšiš", když si to zaslouží. Ráda se do dobrého podniku vracím. Ráda odpustím nějakou tu chybku, pokud u personálu vidím, že si mě jako hosta cení. Ráda o podniku napíšu dobrou zprávu a ráda budu na jeho pověst pět ódy a dál doporučovat.

Ale pokud na mě číšník začne držkovat, sotva vlezu do dveří, neodpustím zhola nic!



Už jsem několikrát napsala, že jsem si v hotelovém a restauračním byznysu užila své. Vím jak se zachází v restauraci s personálem za hranicemi naší malé zemičky, a vím jak to vypadá v ní.
Bohužel musím smutně konstatovat, že těch dobře fungujících podniků, kde by mi vyloženě nic nevadilo, je málo.
V úterý jsme se domluvili,  že zajdeme na drink (dále nespecifikovaný), trochu upustit páru.
První jsme zamířili do Irish pub Martin´s na I.P. Pavlova (vidíte, na irské jsem po Merlinovi nezanevřela), jenže v nekuřáckém bylo plno a načichnou v kuřáckém se nám nechtělo. No tak se na ně mrknem jindy.
Protože kamarád je trochu línej chodit, vzali jsme to přes ulici do restaurace U Možných (Lublaňská 46).

Jedním z typických znaků podniku, který nebude stát za moc, je vůně, který Vaše chřípí nasaje krátce po zmáčknutí kliky vstupních dveří.
Tady se ve vzduchu neslo cosi s nakyslou příchutí, něco jako cif a zkažené těsto.
Problém byl v tom, že když jdete ve skupině hladových a žíznivých jedinců, je těžké se otočit na podpatku. Po překonaní kyselé aférky jsme prošli kuřáckou částí s barem do nekuřácké.


kuřácká - zdroj: www.umoznych.cz

První průšvih bylo topení - proč mají sakra dojem, že nekuřáci můžou sedět v místnosti, kde jim bude táhnout na záda? Nebo je teplota místnosti vyšší v přímé úměře s počtem vykouřených cigaret? nevím, nedokážu posoudit.

V nekuřáckém byly celkem 4 stoly - 1 rohový v nejvzdálenějším koutě - židle v kombinaci s dřevěnou lavicí. Původní židle na fotce byly nahrazeny levným nonstopáčským typem. Celkově to na mě působilo dost zanedbaně a už vůbec ne čistě.


obě fotky zdroj: www.umoznych.cz

Úplně nechápu význam téhle fotky - to se nám vedení snaží naznačit, jakou ,,intimčo atmošku" u nich nasajeme?


Šli jsme k lavici - strategicky si vždycky vybírám rohová místa - jednak odtud pěkně vidíte na celou místnost, jednak se tam lze i lépe tulit :) případně pošťuchovat. Nehledě na fakt, že dle etikety, by žena měla sedět vždy tak, aby viděla na přicházející osazenstvo a jednak proto, že ji muž chrání svými zády, kdyby náhodou někdo házel židlema.

Číšník dorazil přímo v zápalu svlékání kabátů (!). Ještě než jsem si sundala čepici, spustil na kamaráda, stojícího zády, zda ještě někoho čekáme. Řekla jsem, že ano, budeme čtyři. Neochotně svůj pohled s nakrčeným rtem (a to fakt!) stočil ke mně.
Teď se Vám pokusím ten probíhající rozhovor přímo tlumočit:

číšník: ,,No a nechtete si přesednout, když jste jen čtyři?"
já: ,,Ne děkuji, tady nám to vyhovuje."
číšník: ,,No ale já to říkám kvůli Vám."
já: ,,A proč bychom si měli přesednout?"
číšník: ,,No abyste se nemuseli pak stěhovat."
já: ,,A proč bychom se měli pak stěhovat?"                      (hospoda poloprázdná)
číšník: ,,No kdyby přišla nějaká skupinka - šestičlenná."
já: ,,A Vy víte, že nějaká šestičlenná skupina dorazí?"
číšník: ,,Pani, tady ste na Ipáku.."


No právě, na Ipáku!
V místě, které je plné hospod a barů - což ví i člověk, který v Praze nežije.
Narovinu jsem mu řekla, že tohle chování jsem nezažila ani ve čtyřce.
Docela spěšně jsme se odporoučeli a večer  příjemně strávili v Pivovarském dvoru (který je vzdálený 1 zastávku tramvají). Cenově jsou tyhle hospody srovnatelné - úrovní nikoliv.


Rady na závěr? okamžitě vyměnit personál nebo přejmenovat na ,,U Nemožných" - aspoň se tím vyhnou klamání zákazníka.

Vzkaz pro obsluhu: Jestli Vás to nebaví, tak to radši nedělejte.


Dobré sobotní ráno!




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)