středa 13. února 2013

Valentine´s menu - Carpaccio z máslové dýně

Tři okolnosti:
za prvé: nepodařilo se mi sehnat čerstvé mušle na plánovaný gratinovaný předkrm.
za druhé: jsem v časovém pressu se zkouškama - nic složitého nestíhám.
a za třetí: sehnala jsem dýni!
Co z toho vyplývá? no, že když nejsou slávky, bude dýně. :)
Tenhle recept jsem opravdu nikde, nikde nevyhledala, prostě mě napadl. Když může být carpaccio z řepy, proč by nemohlo být z dýně?
K tomu dobrá zálivka a hotovo.



Suroviny:

máslová dýně (1kg asi za 40Kč - k sehnání v Tescu), dobrý olivový olej, koření na zeleninu od Kotanyi - řada ,,Nová inspirace" (se zázvorem, pomerančovou kůrou, pepřem, kardamonem a kurkumou), sekané oříšky (nemusí být)




Postup:

- dýni s ostrým nožem a větší silou rozkrojte na půl (podobně jako u hokkaido je lepší postupovat po částech, systematicky a páčením - je tvrdá)
- vydlabejte lžící semínka ze spodní části a kartáčkem povrch dýně omyjte




- na plech si kápněte trochu oleje a dejte dýni péct asi na 30 minut na 180°C do trouby - v průběhu pečení kontrolujte nožem měkkost - nesmí být rozbředlá, ani tvrdá - něco mezi




- vůně máslové dýně je o něco měkkčí a mě osobně i příjemnější než u hokkaidó - nechte ji chvilku zchládnout
- pak dýni otočte dužinou dolů a z druhého (nedlabaného konce) ukrojte šušeň
- ostrým nožem krájejte tenké plátky i se slupkou - asi 3-4 mm na šířku - a opatrně přeneste na talíř
- v misce si smíchejte asi 2 lžíce olivového oleje a 1 plnou lžičku koření a touhle směsí carpaccio zlehka polijte
- na závěr můžete posypat oříšky nebo jakýmikoliv semínky
voila!






... a málem bych zapomněla - šťastného Valentýna :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)