úterý 19. února 2013

Mentální moravské Mekáč

Hned v úvodu chci zdůraznit tohle:

Aby někdo neřekl, že jsem totálně zaujatá proti fastfoodům – JSEM I NEJSEM – v podstatě je mi fuk, co kdo jí, jestli se stravuje na pumpě nebo v Intercontinentalu – ono jednou se to projeví (a bio mléko a rádoby fit zálivky to fakt nezachrání).


Když už se občas k televizi dostanu, abych zkoukla nějaký ten dokument typu ,,Čtyři v tom“, Fine living nebo Golf magazín, normálně mě reklamy nechávají chladnou, ale tohle mě teda nadzvedlo ze židle.


to je světýlek! zdroj: topzine.cz


Jedná se o novou reklamu fastfoodové společnosti McDonald´s, na tzv. ,,Lidovky“ (což není nic jiného než verze stávajícího hamburgeru, byť s výběrem vepřového nebo hovězího, ehm, masa?) s křenovou omáčkou nebo bůčkem (no matter, stejně to furt chutná stejně).


Jako malou mě otec občas za odměnu brával právě do mekáče, který tenkrát v ČR teprve začínal a bylo to něco echt extra a jak by se dnes řeklo COOL!
S odstupem (a po shlédnutí Super size me! – více dole pod textem) se na ty mini porce, umělé maso, sladké housky, unylé hranolky a hlavně skvělé hračky, dívám se skepsí.


děti ,,zodpovědných" rodičů



Jediné co jsem si donedávna občas v létě dávala, byl mléčný shake – ale vždycky jen malý (820 Kj, 5g bílkovin, 6g tuků a netypicky 37g sacharidů) – nejsem na to nijak extra pyšná, a popel si na hlavu sypat nehodlám.
Jejich jídlo mi nikdy nepřipadalo lákavé – vždyť každý hamburger, hranolka, zmrzlina, vypadá úplně stejně! copak se Vám to zdá normální?


Ale abych se vrátila k původnímu tématu – to jest ta osudná obludná reklama.



Jak mohla proboha někoho vůbec napadnout taková blbost? Marketingovému oddělení bych s chutí strčila hlavu do sněhu (nebo do něčeho horšího), aby se vzpamatovalo.
Nejenže ta reklama je urážlivá a napadá část českého národa, ale dělá z Moravanů negramotné idioty.

 

Podívejme se na hlavní aktéry


Dva moulové, navlečení do rádoby moravských krojů, s housličkama pod bradou, práskající špatně hranou moravštinou, že by si dali teda ty ,,smažené erteple“.


zdroj: tvspoty.cz



Na druhé straně vykulená, vždy zdvořilá, usmívající se pracovnice pokladny (sorry, ale ještě nikdy jsem nezažila, že by se kterýkoliv zaměstnanec McDonald´s usmíval).
Co z toho asi tak může vzniknout?
Nehledě na to, že v reklamě na McDrive, chudák ,,moravské šuhaj" ani nepozná v mluvítku, že s ním komunikuje chlap a oslovuje jej děvčico ..

V hlavní roli ... ?


Docela by mě zajímalo, kdyby se v takové, nebo jí podobné reklamě objevila třeba nám tolik neoblíbená menšina - myslíte že by si to dali líbit? a proč si to necháme líbit my?




Super size me



Pokusný dokument, kdy jeden naprosto normální zdravý chlap měsíc konzumuje 3x denně jídlo z McDonald´s a kdy na konci téhle cesty má nejen závislost na fastfoodu, ale taky zdravotní problémy, kdy tenhle chlap ukazuje jak příšerně se stravují děcka v Americe od základek a jaká je to všechno vládní lobistická mašinérie – protože logicky, pokud budou obézní, budou na tom všichni vydělávat :)
Rozhodně stojí za to mrknout.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)