pondělí 18. března 2013

Krátký report z hor a očekávání dnů budoucích

Tákže jsem zpět z hor a docela celá (ale ráno se mi teda nevstává snadno :D) .. byli jsem v Krušných a v Krkonoších - jednoznačně bych se vrátila do Krkonoš.

V prvních zmiňovaných se mi nelíbilo. Prostě mě neuchvátila ani krajina, ani jídlo. Taky jsem poprvé viděla prostitutky stojící v mrazech u silnice (což se přiznám byl docela šok :)), taky původní místa, kde se dříve u silnic nacházely rozsáhlé vietnamské tržnice s levným alkoholem a šílenými trpajzlíky.
Ale abych nebyla úplně negativistická, užila jsem si jedno mlhavé dopoledne v Chomutovském zooparku a ještě jsme přispěli pár kaček na úžasné vlky a statné medvědy. Lyžování jsem se vyhla, neb sníh byl těžký a mokrý, což pro začátečníka nebyly úplně super podmínky.

Ohledně baštění - nejdřív jsem si u místního rodáka zjišťovala, jestli mají nějaké své krajové jídlo - bylo mi řečeno, že si nic takového nevybavuje. No nějak mi to nedalo a snažila jsem se aspoň něco vygooglit, ale kromě vánočních zvyků mi ani Czech Tourism (Česká centrála cestovního ruchu) a jejich projekt Czech Specials (Ochutnejte Českou republiku) nepomohly.
Obecně jsem zde měla problém s důvěrou v restaurace - víte, nechci být akurátní nebo ofrňující, ale pokud se mi nezdá něco už před hospodou (odér přepáleného tuku vilně se plížící po okolí díky sto let používanému větráku), mám docela problém si pak vybrat vůbec z jídeláku.
Prostě nemám odvahu dát si maso, natož pak maso s chřestovou omáčkou a noky, když vím, že suroviny od A až po Z trůní už pěknou dobu někde v mrazáku.
Takže jsem přežívala na polívkách a na osobních nákupech v supermarketech, jen jednou jsem změnila repertoár na smažák s kroketama a přesolený šopský salát. Nemusím snad říkat, že i tohle byl výkřik do tmy.


Krkonoše se jevily o něco líp - jednak jsme měli super ubytování v hotelu Lesní Dům v Jánských lázních, který ve skutečnosti vypadá asi o 180 stupňů líp, čistěji a moderněji než na jejich webu.
Součástí hotelu byla i restaurace, kde jsme se v podstatě stravovali nepřetržitě - první večer nám sice donesli vyloženě ,,přemaggizovaný" (jako přesolený maggi kořením) vývar, nicméně myslím, že to byl pouhý přešlap, protože po zbytek doby jsem si až na mírně sladkou svíčkovou, nestěžovala.
Snídaně formou bufetu sice úplně postrádala nabídku zeleniny a ovoce a sortiment se více či méně vůbec neměnil (což by za 620 Kč za noc přece jen trochu mohl), ale zase oceňuju dobré buchty a koláče.
Obědy se zde podávali z denního menu, které mělo cca 15? položek - česká klasika i s ohledem na děti a většinou do stovky pěněz.
Večeře byla na výběr ze stálého jídeláku - bohužel tady se opět našlo pár ptákovin, kterým bych se vyhla a celkově kvalita pokulhávala ve fantazii šéfa kuchyně.


zdroj: www.lesnidum.cz

Obědvali jsme taky pod sjezdovkou Černá hora, kde jsem nejvíc byla spokojená s lívanci s borůvkovou omáčkou za 85,-Kč v penzionu Viktorka přímo pod kabinovou lanovkou, ale vepřový guláš za 135,- žádná bomba - měkké maso, ale nedochucený.

Večerní pohodu jsme zase vychutnávali v architektonicky nádherné kavárně Kolonáda, která leží přibližně ve středu města a nabízí tam opravdu široký sortiment vynikajících zmrzlin (Mojito, lesní plody, různé ořechové!), punčů, káv, koktejlů a dezertů a za velmi příjemné ceny - punč 30,-Kč, pivo 28,-, zmrzlina 12,- Kč kopeček.

zdroj: lecebna.lazne.cz

Byla jsem vážně moc nadšená z krásného prostředí - navíc na lyže ideální podmínky. :)




Ps: o víkendu příprava na velikonoce, určitě perníčky (recept který je vychytaný) a už teď chystám speciální článek, kterým si osvěžíme jaro a léto.

Jo a abych nezapomněla.. blížíme se k tisícímu zobrazení blogu, a jestli se toho dočkám, viděla bych to na nějakou malou oslavu :)

Mějte se a smějte se.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)