úterý 26. března 2013

Kurča s velikonoční nádivkou a jehněčí kotleta s rozmarýnem


Velikonoce - můj nijak zvlášť oblíbený čas v roce, ale víte, čím jsem starší, tím na ty tradice nějak víc dám.
Vlastně i tak to mám ulehčené - kuře s nádivkou si uděláme o týden dřív, taktéž kotlety, perníky napeču na poslední chvilku a většinu z nich stejně rozdám s tím, že se nechám áchovat a óchovat nad nepovedeným zdobením :D (ego je mrcha).
A pak pěkně skočím do vlaku a užiju si dvojité svátky skoro bez práce - jednou na severní a jednou na jižní Moravě, z nichž na ty druhé se jaksi se zvědavostí těším o něco víc (silná tradice) - nicméně jestli mi někdo zmaluje zadek do fialova zatím netuším...

Toš poďme na recepis.

1. Kuře s velikonoční nádivkou


Suroviny:

2-3 rohlíky (klidně i celozrnné), mléko 1,5 dcl, 2 vejce, 80g slaniny, máslo, žampion (použila jsem steakový Portobelo), 250g kuřecích jater, 2-3 ředkvičky (nebo kedlubnu)
sůl, kmín, tymián, muškátový ořech, pepř a čerstvou zelenou bylinku pro barvu (petržel, bazalka..)




Postup: 

- rohlíky nakrájíme na kostičky a zalejeme mlékem, potom přidáme na plátky nakrájenou ředkev a zelenou bylinku


- na pánvičce si na másle orestujeme cibuli, slaninu, žampion a naposledy přidáme játra - která nebudeme úplně dodělávat, jen je necháme zatáhnout - směs necháme zchladnout a přidáme výše zmíněné koření včetně soli

- směs s játry lehce promícháme a přidáme 1 žloutek, pak 2 vyšlehané bílky a nádivkou naplníme kuře, které na konci zašijeme, aby nádivka nevytekla, nebo naopak necháme udělat pěknou kůrku


- podávala jsem s gratinovanými bramborami s tymiánem a smetanou


zbytek nádivky můžete nechat upéct zvlášť a podávat k jídlu nebo jen jako předkrm (teplý!)



2. Jehněčí kotletka z kýty s rozmarýnem


Suroviny: 

jehněčí kýta (pokud můžete, kupte si už naporcovanou), rozmarýn (mletý), olivový olej, červená cibule, 2 plátky slaniny na 1 porci, sůl

Postup:

- den předem si plátky kotlety naložte - respektive vetřete z každé strany olivový olej a s ním i mletý rozmarýn (ne málo, ani moc), pokud máte čerstvý, proložte pár větvičkami) - nesolte
- druhý den si dejte do pekáčku kousek másla, na něj na hrubší plátky pokrájenou cibuli
- maso si z každé strany posypte solí (může být i hrubozrnná) a položte do pekáčku - na něj pak položte plátky slaniny - dejte do trouby na 180°C - maso nechte 5-10 minut zatáhnout - potom podlijte deckou vody a přiklopte víkem - pečte dle tloušťky a stáří masa - mých 2,5 cm trvalo cca 40 minut - průběžně jsem podlévala
- maso podávejte na nahřátém talíři!



2 komentáře:

  1. Wow, vypadá to lahodně!
    Já taky, čím jsem starší, tím víc jsem na tradice... No jo, jednadvacet je už nějakej ten věk, je čas se přiklonit k tradicím, že...:P

    OdpovědětVymazat
  2. Díky :) v jednadvaceti je to přímo ideální, ale říká se, že nikdy není úplně pozdě začít :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každou reakci. :)