sobota 27. dubna 2013

Créperie Aux Clochettes aneb zvonek kam se podíváš..

Hlášení pro všechny milovníky palačinek:
Na Národní třídě v Praze najdete solidní palačinkárnu, která uspokojí Vaše chuťové buňky a zklidní Vaši mysl nejen jemným cinkáním, ale i příjemnou francouzskou atmosférou.


Totiž ono není těžké tenhle podnik přehlédnout - a to prosím chodím kolem 2 roky - nějakou ceduli jsem sice zaznamenala, ale těžce opomíjela. Proto jsem pravidelně mířila spíš do Café Louvre, což byl donedávna můj nejosvědčenější podnik v centru.

Nicméně, tak jako se Louvre hodí pro nerušené rušné obědy nebo skleničku ve večerních hodinách, tak Créperie U Zvonečků je vhodnou oázou pro opravdový únik z reality všedního dne, romantickou večeři nebo pokec s kamarádkou.
Každopádně, ať už sem zamíříte z jakéhokoliv důvodu, budete odcházet (doufám) spokojení a najedení.


Créperii najdete přímo u výstupu z metra Můstek B (směr Uhelný trh, Národní třída), ve vnitrobloku, vedle cestovní kanceláře. Opravdu jsem se divila, jak pár metrů od hlavního chodníku, kde se denně promenádují tisíce lidí, může být takový klid.
Palačinkárna má i letní zahrádku, kde je poměrně dost stolů, takže v letních vedrech se těším na popíjení lahodného bílého vína právě tam.

zdroj: Créperie aux clochettes

Celkově celý prostor, ať už vně nebo uvnitř působí velmi čistě za což dávám 101 bodů ze 100.

Interiér se nese v duchu drhnutého nábytku někde z oblasti Provence - naprosto mou jemnou ženskou duši uchvátil.
Jak už je uvedeno v názvu, v restauraci snad není místo, kde by nevisel nějaký zvoneček - majitel teda musí být fanda.

Poněkud nepřesně lovím z paměti, že se zde nachází asi 9 stolů, z toho 2-3 po dvou, ostatní po 4 místech, někde jsou sedačky. My šly na jistotu na rezervaci, ale i tak zde v pátek kolem šesté bylo docela volno.

Trochu se omlouvám, že ačkoliv jsem měla vlastní fotící mašinku, podařilo se mi na ní cosi jinak nastavit a proto fotky interiéru jsou z netu.

zdroj: eveneys.blogspot.cz


není to jen podnik pro ženský :)


K jídlu.. 


V práci jsem si prostudovala pečlivě jídelní lístek, který dle mého vypadá jak vypadat má. Žádné pitomosti, 3 druhy polévek, 5 předkrmů, 6 sladkých crépes, 7 slaných galletes (francouzské dělení pro slané a sladké palačinky), 8 salátů, 3 těstovinová jídla a pak speciality a doplňky k jídlu.

No, malinko zklamaná jsem byla - předem jsem si zvolila slanou palačinku s lososem a cibulovo-jablečným pyré - jenže ejhle, na jídelním lístku v papírové podobě prostě nebyla.

Za to můžu jednoznačně doporučit polévku - krém z lososa (opět nepřesnost v online menu, kde je uvedena podávaná se špenátovou raviolou, nicméně v restauraci je to jen krém s krutony) za 59,- Kč.
Výborná, hustá polévka podávaná v unikátním misko-talíři se žlábkem na lžičku (kdy jsem vzápětí začala přemýšlet, kam sakra nacpu palačinku :) ).




Lososa jsem tedy nahradila polévkou a palačinku objednala s čerstvým špenátem, žampiony, česnekem, zastřeným vejce a sýrem Roquefort za 119,- Kč (nicméně tady nesedí zase cena) - není co vytknout.
Palačinku jsem snědla se sebezapřením, ptz tahle byla velikostně krát 2-3 normální.
Nicméně ten ohlodaný salát nechť si kuchař příště radši odpustí.





Palačinku s šunkou od kosti a kozím sýrem v papírové verzi lístku za 139,- Kč, jsem vyfotit nestihla - taková sázka na jistotu.


Kamarádka si dala sladkou - s čerstvým pomerančem, marinovanými hruškami a argentinským karamelem z buvolího mléka za 129,- Kč.
Trefa do černého - karamel na jedničku, mám ji na seznamu při další návštěvě.



K pití jsme zvolili rozlévané voňavé chardonay (které na webu ale taktéž nehledejte) 2dlc za 39,- Kč a bylo výborné.

Kamarád šel po jahodách s pěnou z lesního ovoce taktéž za 129,- Kč.




Jedna objednávka netýkající se palačinek - salát „Barbecue“ s kuřecím masem, zelený salát s čekankou, bramborem, cibulkou, citronovou šťávou a přelitý barbecue sosem za 119,- Kč - asi jsme čekali víc než studený plátek kuřete (vidíte navrchu) na třech lístcích čekanky přelitý á la kečupovou omáčkou)..



Obsluhující personál byl přívětivý, bez problémů vyměnil objednávku (a neúčtoval ji), a jen doufám, že pes, který nenápadně vyklouzl z kuchyně byl ojedinělý úkaz. :)


Hezký zbytek ufoukané soboty. :) 


3 komentáře:

  1. Znám a párkrát jsem tam byla. Jídlo je vcelku dobré, prostředí moc hezké, ale myslím si, že poměr kvalita - cena není až tak vyvážený. Navíc obsluha není vždy zrovna milá. Většinou tam mám pocit, že by paní byly nejraději někde jinde... Je to škoda :-(

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Osobně jsem s obsluhou problém neměla (je fakt, že když jsem fotila, koukaly na mě jak na rentgen, ale co už). Na centrum Prahy mi ceny přijdou přijatelné. Mám tip i na další palačinkárny, tak časem budu moci porovnávat objektivněji.

      Vymazat

Děkuji za každou reakci. :)