středa 10. dubna 2013

Panzanella - italská specialita ze ztvrdlého chleba


Asi by bylo něco v nepořádku, kdybych při zaměření svého studia neměla v oblibě cestování.
Vlastně to slovo ,,v oblibě“ je lehce zavádějící, ale slovo ,,miluju“ je zase příliš citově zabarvené. Takže můj vztah k cestování bych definovala něco mezi.
Kdysi jsem dost ulítávala na Francii – hlavně díky skvělé mladé profesorce francouzštiny, jež mě naučila veškeré základy a díky ní, bych ztracena v Paříži, určitě trefila na la gare, ou sur La Place de la Concorde a koupila si tam (je voudrais) une bagette et un caffé au lait.

Nicméně už pár let mě to táhne spíš k Itálii, primárně do vnitrozemí a na vinice.

Protože se mi do rukou teď dostala knížka od Vidy Adamoli – La Bella Vita, která popisuje život v Itálii (útěk z města na vesnici) od 60. let a která je proložená autentickými recepty, rozhodla jsem se, že si je opíšu a budu postupně zkoušet.

První recept je velmi jednoduchý a ač se nezdá, úžasně chutný.
Při jeho přípravě jsem teď bojovala jen s jedním faktorem – a to s málo zralými rajčaty, proto se vsadím, že až si doma na Moravě, vlezu v červenci do skleníku a na polední přestávku připravím tohle jídlo, budu slavit úspěch.



Panzanella


Suroviny:

pro 3 osoby – 4 malé ciabatty (nebo 1 velkou) či kváskový chléb (dle mě se dá nahradit skoro každým pečivem, použila jsem rajčatovou ciabattu), 400g zralých rajčat, 1 větší červenou cibuli (nebo sladkou bílou), panenský olivový olej, sůl, pepř, čerstvá bazalka



Postup:

- ciabatty musíme nechat ztvrdnout (cca 2-3 dny), potom je nakrájíme (natrháme) na kousky a namočíme na 15 minut do studené vody


- rajčata si nakrájíme na drobné kousky/kostičky, to samé cibuli (v původním receptu na tenká kolečka) a dáme je do větší mísy
- chleba si vymačkáme přes cedník a rozmočené kusy, drobky přidáme do mísy rajčat



- zalijeme větším množstvím olivovového oleje, aby chleba nasál, a dochutíme solí a čerstvým mletým pepřem
- lístky bazalky natrháme (nekrájíme) až těsně před podáváním a vše promícháme

sice na to nevypadá, ale mňamka :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)