čtvrtek 25. dubna 2013

Kuřecí karí se skořicí a jasmínovou rýží aneb vzpomínka na Korsiku

Tohle jídlo jsem ochutnala na své francouzské stáži a překvapila mě jemná chuť smetanového karí s hořko-sladkou chutí skořice.  Nevím proč jsem se odhodlala ho uvařit až teď, po 7 letech, ale tenhle recept je čistě lovený z paměti. Zkoušela  jsem tak dlouho, až se mi podařila chuť vychytat a pěkně si sedla. Navíc je to vaření v ,,jedné pánvi", takže nepotřebujete žádné extra kuchyňské náčiní, než hlubokou pánev typu wok.
Jako přílohu jsem zvolila jasmínovou rýži, kterou pořídíte od 35 Kč za 500g a je mírně nasládlá.


Kuřecí karí se skořicí


Suroviny:

kuřecí horní a spodní stehna, 2 lžíce pomerančového džusu (lze vynechat), třtinový cukr, rozinky, smetana na vaření 400ml, čerstvý mletý pepř, kari, mletá skořice, špetka chilli, sůl, olej


Postup:

- kuřecí stehna si na kůži nařízneme, nebo je kůže zbavíme úplně - nasolíme a opepříme


- na pánvi zprudka (nejdříve stranou kůže) opečeme na oleji a posypeme z obou stran kari kořením
- podlejeme pomerančovým džusem a lehce masem zakroužíme
- stehna vyjmeme na talíř a do pánve nalijeme smetanu na vaření, přisypeme suché rozinky a lžičku hnědého cukru, cca 1/2 lžičky soli a lehce necháme povařit
- omáčku opepříme, přidáme lžíci skořice a vložíme maso, které necháme cca 20 minut dusit pod pokličkou




- v průběhu hlídáme hladinu omáčky, můžeme podlít vodou; občas masem zakroužíme a taky 2x až 3x obrátíme každý kousek, aby maso nebylo krvavé u kosti



pro milovníky karí, lehký jak facka a úspěch zaručen :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)