středa 17. dubna 2013

Jarní kuchařské (ne)zdary .. článek na odlehčení

Protože opět pracuji v noci a protože jsem se odpoledne dostatečně neprospala, neb náš malý soused bořil zdi, nábytek a bědoval až k zbláznění, nedostala jsem se k nafocení knížky od Petra Havlíčka, jejímž obsahem Vás chci oblažit v nejbližší době.

No nevadí, na blogu každého blogera se občas objeví (oni tomu říkají kecací) článek, kdy si autoři vylévají své pozitivní nebo negativní pocity k různým tématům (ne že bych se chtěla opičit, ale prostě mám taky tu potřebu a nic v rukávu). A tak Vám povím co mě s nástupem jara potkalo a jak se mi nedaří.


Už jsem konečně chtěla bouchat šampáňo, když vylezlo slunko a teploty vyskočili na příjemných 15+ a hned jsem si říkala, jak se mi do žil vlije energie ve formě inspirace a nápadů a tvoření v kuchyni. Plánuju jak budu dělat slavnostní večeři pro kamarádku, která se vrátí po roční cestě z USA, jak budu vyrážet do botanické zahrady (neb krom Stromovky jsem z většiny parků v Prg znechucená množstvím lidí a všudepobíhajícími psy) na pikniky (nic proti psům ani lidem, ale jsem prostě holka z Moravy z vesnice..), jak budu péct z ovoce, připravovat variace salátů a prostě všechno pěkně odlehčeně po zimě.
V hlavě se mi honí i dva dlouhodobější projekty - zatím je vše očekávání dnů budoucích.

Už desetkrát jsem psala, že dřív jsem se stravovala docela striktně a zdravě, taky jsem si vymýšlela svoje zdravé recepty, takže se na blog taky chystám zařadit tuhle záložku. Nicméně to neznamená, že od teď budu publikovat jen o řepě a mrkvi.

Tak a teď k posledním  pokusům..

Zkoušela jsem udělat vepřovou panenka Wellington (s moji obměnou s jablkem a marinovanou v tymiánu)..


..což není vlastně nic jiného než špalík vepřové panenky se slaninovým kabátkem (použila jsem Schwarzdwaldskou šunku)  zapečený v listovém těstě (podávala jsem s kaší a zelenými fazolkovými lusky na másle).
No bez okolků přiznám, že vzhledově sice odpovídá, ale podařilo se mi ji přepéct. O 4 minuty.


Koláč na nedělní procházku v Riegrových sadech byl s jablkem, tvarohem a bebe sušenkami.




Vzhledově není špatný, ale taky to nebylo úplně ono. Snažila jsem se vylepšit základní křehké těsto a ubrat cukru, ale chyběl tomu šmrnc, takže taky budu muset vypilovat.

Ke všemu už měsíc sháním v Praze kaštanové pyré, takže kdyby někdo věděl kde, budu mu moc vděčná.


Mějte se a smějte.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)