čtvrtek 17. ledna 2013

Co takhle dát si kousek ,,kyše"?

Po delší pauzičce způsobené zkouškovým obdobím, Vám tentokrát naservíruju dva příspěvky najednou.. možná i tři, pokud budu moc šikovná.


Recept na slaný koláč – tedy francouzsky ,,Quiche“ jsem objevila už velmi, velmi dávno – takovou klasiku prostě nelze přehlédnout, jednak proto, že příprava je velmi rychlá a jednoduchá, řadí se mezi skvělé pohoštění pro návštěvy a jednak proto, že má nepočítaně variací, které se prostě neomrzí.

(A na ten základní vaječný, který jsem při své stáži na Korsice jedla skoro 2 měsíce, Vám stačí i suroviny, které doma běžně ve spíži najdete).

 

Houbový quiche s vejcem a čabajkou


Suroviny:

listové těsto, 4 cibule (větší), 5 vajec, 1 zakysaná smetana, případně klasická smetana, 2 čabajky, sušené, čerstvé nebo nakládané houby, muškátový oříšek, basalka, čerstvá petrželka, sůl, pepř, sýr parmazánového typu (ne Eidam!!!)




Postup:

- začneme s náplní, protože by měla lehce vychladnout před vmícháním smetany.
- cibuli si oloupeme a nakrájíme na větší či menší kousky (čistě záleží na Vás, jakou variantu zvolíte).


- rozšleháme si vejce, osolíme, opepříme, a připravíme si houby (sušené namočíme do teplé vody, čerstvé si zvlášť podusíme na pánvičce a nakládané, jako jsem použila já, necháme okapat z nálevu a překrájíme na menší kousky).























- Zkuste třeba Franze Josefa, líbili se mi hlavně klouzci :) - cena kolem 30 Kč, kupováno v Penny.


 - na oleji si cibuli opečeme do růžova, pozor může se místy připalovat – přidáme na kolečka nakrájenou     čabajku a jen ji necháme prohřát.
- přidáme rozšlehaná vejce a mícháme do polosuché verze – tedy ani úplně udělaná, ani vysušená.
- poté odstavíme ze sporáku a vmícháme houby. Necháme chládnout.
- připravíme si těsto do formy (poprvé v životě jsem koupila italské těsto rozválené, ale ne kulaté nýbrž obdélník a to byla zásadní chyba :D – ti šikovnější si udělají samozřejmě těsto domácí) – keramickou potřeme lehce oliv. olejem, do plechové můžeme dát pečící papír.
(pozor na příliš tenké těsto, při servírování by se trhalo!)


- propícháme vidličkou, aby se nemělo tendenci nafukovat (ale opět jen lehce, ať tam neuděláte díru jak do státního rozpočtu!)

- do vychladlé směsi přidáme zakysanou smetanu, basalku, nastrouháme muškátový oříšek a přidáme na jemno nasekanou petrželku. Dle potřeby dochutíme opět solí a pepřem – pepř je lepší čerstvý, z mlýnku – oproti mletému ze sáčku je v chuti zásadní rozdíl.


- směsí naplníme formu (nezapomeňte si předehřát trouby na 200°), a zastrouháme sýrem.

Zbylo mi těsto z okrajů, tak jsem si pohrála. Rajčata jsou cherry, rozříznutá na půl a na každé půlce do kříže, aby nepraskly.

- vložíme do trouby, snížíme teplotu na 180° a pečeme cca 25 – 35 min. Povrch koláče musí být zlatohnědý, okraje by se měly odlepit od formy.


Finální produkt jsem podávala s rukolou, zbylými hříbky a balsamikem.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)