sobota 26. ledna 2013

Losos v bylinkovém jogurtu aneb plavu si ani nevím jak..

Tento recept je podle publikace z dílny Petra Havlíčka a Petry Lamschové  "Jídlo jako životní styl",  kterou jsem dostala od maminky přítele a která mi vyrazila dech - samozřejmě v pozitivním smyslu :).


Jelikož v neděli bude svíčková (ha! a nevařím ji já), tak to sobota musí vyvážit.
Ono celé to zkouškové se na mně vždycky podepisuje - v červnu je to mučení krásným počasím a nanukama, a v lednu tím, že jsem zavřená celé dny doma - za prvé mám tendenci dělat cokoliv kromě učení a za druhé mám najednou desítky nápadů na vaření. Tak připravuju dobroty skoro denně - když máme navařeno, tak něco upeču. Začarovaný kruh.


Opět jsem si recept trochu upravila - Péťovu light verzi jsem obohatila o olivový olej, ptz jak říká Zdéňa (promiňte mi tu familiárnost), bez tuku to nemá chuť.
Apeluju taky na to, abyste si koupili čerstvou rybu - zmražená nikdy nebude chutnat tak jako čerstvá. Alespoň jednou za čas - navíc nutně nemusíte použít lososa.
Cena za 600g filet bez kůže nás vyšla na 160Kč.

 

Losos v bylinkovém jogurtu


Suroviny:

filety z lososa, 1 bílý jogurt (3%), bylinky - kopr, petržel, sůl, pepř, olej, 1/2 bulvy celeru

Postup:

- den předem si lososa naporcujte na jednotlivé filety, posypte jej bylinkami a zakápněte oliv. olejem



- bylinky do něj vetřete z obou stran a přes noc nechte zaležet (nebo alespoň hodinu). Pokud možno použijte bylinky bez soli, já koupila směs na tzatziki
- rybu vyjměte, osolte a namočte v čistém bílém jogurtu - každou porci zvlášť a z obou stran - potom ji vraťte na hodinu zpátky do lednice



- očištěte si půlku celeru a nakrájejte jej na plátky a pokryjte jimi dno pekáčku
- přímo na celer naskládejte rybu a dejte na 10 -15 minut péct na 180° (doba se odvíjí od tloušťky filetu a typu trouby, ale pokud nechcete mít lososa vysušeného, 15 minut nepřekračujte)
- jogurt podrží rybu pěkně křehkou a šťavnatou - na talíř nezapomeňte dodat citron (limeta byla po ruce)







2 komentáře:

Děkuji za každou reakci. :)