neděle 20. ledna 2013

Mangový koláč s jogurtovým krémem


Jestliže se o někom říká, že je pilný jako včela, tak tenhle titul dneska držím já.
Nechci se chlubit všemi činnostmi, které jsem za dopoledne stihla, ale bylo jich víc než deset, včetně tohohle skvělého koláče.
Kostra receptu se v podstatě odvíjí od receptu na meruňkový koláč od Evy Filipiové.
Těsto chutná jako rakvička a je velice jednoduché. Krém je nadýchaný, mango tomu dodá šmrnc.

Suroviny:

na těsto:
krupicový cukr 150 g (použila jsem hnědý třtinový)
4 celá vajíčka
50g polohrubé mouky
150 oleje (nepoužívejte olivový, dělá z těst gumu)
2 vanilkové pudingy a 2 lžičky prášku do pečiva

Postup:

- všechno dáme do misky a šleháme tři minuty na nejvyšší stupeň
- pak těsto rovnoměrně nalijeme do máslem vymazané a moukou vysypané formy





- při 180° pečeme 30 min dozlatova
-necháme zchladnout a polijeme šťávou z 1 pomeranče, tak aby se pořádně vsákla


Pokud nebudete dezert servírovat dorostencům,
doporučuji koláč po pomerančové šťávě ještě přestříknout koňakem.







na krém:

1 ovocný krémový jogurt (ochucený dle použitého ovoce, já použila vanilkový Florian)
33% šlehačka 1 - 2 ks
želatinový ztužovač nebo želatina
pomerančová kůra

na náplň:

 1 - 2  hodně zralá manga
(v případě že máte málo zralé, poduste ho v pomerančové šťávě na plotně)

 




Postup: 
- ušleháme si šlehačku a opatrně do ní vmícháme jogurt
- ve větší misce si připravíme ztužovač dle návodu (voda + prášek - rozmíchat) a do něj postupně přidáváme šlehačku s jogurtem a pořádně promícháme (šlehačku jsem nesladila záměrně) - dáme do lednice na 15 minut vychladit
- po uplynuté době naneseme na korpus v jedné vrstvě (polovina množství) a poklademe nakrájeným mangem (na tenké plátky) a pokryjeme druhou vrstvou krému.




- dáme do lednice na 3 -5 hodin ztuhnout ( mně to trvalo 12h!) a při podávání posypeme moučkovým či hnědým cukrem.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)