středa 9. ledna 2013

Vítr z Asie! - Sushi Islands

Dneska se podíváme na tip, kteří snad ocení milovníci sushi.

Od kamaráda jsem minulé léto dostala k narozeninám poukaz na návštěvu Sushi Islands. 
Sushi Island má v Praze jednu pobočku a to konkrétně na Legerově 78 (mezi Ipákem a Muzeem) .Tuším, že kamarád koupil dárek přes některý slevový portál – bohužel jsem poukaz v restauraci odevzdala, takže konkrétně nevím který a ani jeho cenu.
Poukázka byla na 40ks sushi dle vlastního výběru a Miso polévku pro 2 osoby .
Fajn, půl dne jsem nic nejedla, jelikož dle mých zkušeností pak sním  6 kousků a dál nejedeme, nicméně tady se mi to nepotvrdilo.

Prostředí restaturace příjemné, ale maličké – předpokládám, že takto bylo i koncipováné.
Vchází se z ulice, restaurace má 2 menší výlohy. Hned při vstupu najdete bar a místo pro výrobu sushi, možnost sezení u baru a malý stůl. Sushi Islands je laděné do stříbrné, červené a vínové barvy, dominuje tmavě hnědý, moderní nábytek.
Trochu mě nebavily dekorace. Zaprášené imitace keříků s opelichanými ptáčky.. no nic.
V druhé části restaurace jsou 2 stolky – pro dva - je umístěný u okna, s výhledem na frekventovanou Legerovu, druhý, pro 4 osoby a 1 box cca pro 6? Jak říkám, opravdu maličké, vhodné pro intimní setkání. Hudba byla tlumená, což mi naprosto vyhovuje.
Obsluha příjemná a rychlá.

A teď k jídlu.

1.Miso shiro polévka

- typický japonská polévka, z miso pasty, mořské řasy a tofu
- v Japonsku se prý podává spolu s rýží už ke snídani!
- miso je pasta vyráběná ze sojových bobů, mouky a rýže



Popravdě říkám, že tohle jídlo pro mě bylo nepoživatelné. Nejvíce mi polévka připomínala silný rybí vývar (a rybí polévky všeobecně nemusím).
 její vůně mě praštila do nosu, sotva ji obsluha položila na stůl a mně se málem zvednul žaludek.
I přesto jsem se překonala a polévku ochutnala, s tím že výsledek byl ten, že celé dvě misky zhltnul přítel a já vyjedla jen tofu kostičky. Ani ta rozblemcaná řasa mě moc neuchvátila. No.. člověk má zkusit všecko.

2. Sushi

Na výběr jsme měli 2x 8ks maki sushi a 2x 8ks speciální rolky.



Maki:
1. Ebi cheese – kreveta a lučina
2. Tekka – tuňák
3. Avocado maki

(cena za 8ks od 80 do 130Kč)

Maki jsou klasika, které zná snad skoro každý, řekla bych, že na tom není co zkazit a tyto byly velmi dobré.


Z téhle konvičky nám to pokaždé zkáplo vedle.. tak nevím, je to rukama, nebo blbým náčiním?


Special rolls:

1.Crispy Unagi – uzený sladkovodní úhoř, majonéza, pikantní omáčka, obaleno v sezamu a osmaženo
(cena v restauraci za 8ks 300Kč)

2. Creamy salmon – uzený losos, lučina a losos osmahlý plamenem
(cena v restauraci za 8ks 280Kč)

Nadšená jsem byla z Crispi Unagi – nikdy předtím jsem smažené sushi nejedla – tohle je opravdu delikatesa!
Creamy salmon byl taktéž velmi dobrý, hlavně v kombinaci uzeného a teple zpracovaného lososa.


Ps: Čirý amatérismus na konec :D a kus japonského piva


Za jídlo dávám za 1 a kromě mizerného výhledu a zaprášených ptáčků nemůžu nic vytknout. A těch 40 ks v nás zmizelo jako nic :)

Ps: o víkendu se chystáme do oblíbené Tamdy, tak snad taky padne nějaký článeček..

aktualizace k 11.5. 2013 - podnik je uzavřen.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)