pondělí 7. ledna 2013

Bzenecký favorit - Herbalium Moravicum

S tímto článkem mi pomáhal přítel - přiznávám to dobrovolně a bez mučení, ale to nadšení pro Zámecké vinařství Bzenec jsem stvořila sama :D

Takže.. minulý rok (zní to divně co? zvlášť v lednu) v červenci, konkrétně na jeho konci, jsem dostala možnost zúčastnit se exkurze závodů Zámeckého vinařství Bzenec.
Bylo to parádní, hlavně díky skvělélu, zábavnému a pohotovému průvodci, učiteli na vinařské škole, panu  Jiřímu Houdkovi. I díky němu jsem začala chápat, jak někdo může mít takovou vášeň k révě.
Prošli jsme části od třídění, čištění, výroby i skladování, a jako bonus jsme skončili v krásné sklepní místnosti, doslova u kulatého stolu.
Zde jsem poprvé ochutnala asi 7 vzorků vína z jediného vinařství.
Bzenec získal mnoho ocenění a jejich vína seženete v běžné obchodní síti.

Jedním z těch ,,lepčejších" vín je rozhodně edice vín Ego - sladší dezertní vína kolem 200Kč lahev - velmi vhodná jako dárek a edice Herbalium, o které Vám chci povědět.

Herbalium je unikátní už svou láhví, etiketou, kde je obrázkem vyobrazen druh révy, ze které víno pochází.




Řada Herbalium se řadí k přívlastkovým vínům - tedy nedoslazované řepným cukrem, čerpající ze svých vlastních zdrojů.
Pozdní sběr -znamená druh přívlastkového vína -  má 21 - 24 stupňů cukru při lisovaní.

Tento Ryzlink nabízí příjemnou, až broskvovou chuť, ve vůni zase najdete medové podtóny cítit můžete i rozkvetlou lípu.
Barva je jasně světle žlutá.





Cena vína se pohybuje kolem 140Kč za lahev.

Zakončila bych to asi tím, že po 7 vzorcích a při 30° vedru jsem měla motáka jako hrom, ale naprosto neocenitelnou zkušenost.
Tyto vína nelze jinak než doporučit. A hlavně - je to český produkt a jestli máte pocit, že víno z Argentiny z Kauflandu Vám udělá stejnou službu, pak se docela určitě mýlíte. 




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každou reakci. :)